søndag den 3. august 2014

DIY cover i vinyl

Idag er det min mands fødselsdag, og jeg tænkte at han skulle have en lille ekstra gave morgengave, da han først får den "rigtige" gave i eftermiddag. Så igår var det frem med saks, nål og tråd (skulle have haft fingerbøl... Lær på den hårde måde)

Jeg har fundet skabelonen hos Melissa
Du skal bruge:



  • Læder/filt/vinyl
  • Saks
  • Skabelon
  • Nål og ekstra stærk tråd
  • Tape
  • Hammer
  • Syl
  • fingerbøl (det manglede jeg godt nok - vil anbefale det)
  1. Udskriv skabelonen og klip den ud. 
  1. Klip stykkerne ud i dit valgte materiale, og lægge skabelonen ovenpå vrangsiden og tape fast. Brug nu sylen og hammer til at lave hullerne i materialet efter skabelonen (husk at bruge et underlag, der kan holde til det)
  1. Vend den om, og se hvor finde hullerne er blevet.
  1. Læg nu materialerne sammen og hold dem fast med klemmerne. start med at sy KUN i det yderste lag, så knuden kommer til at ligge mellem de 2 lag (her skal du nemlig afslutte og kan herved gemme knuden og snoren væk ;-)
  1. Sy nu hele vejen rundt
  1. Nu skal du tilbage igen, her syer du modsat, og når du kommer til den sidste (samme sted som starten) så laver du en dobbelt knude og klipper snoren til, så den kan gemmes mellem lagene. Hvis du ønsker det, kan du til klippe læderet, så du kommer tættere på syningen - men pas nu på ikke at komme for tæt på :-)

Sådan gør du:
Nu er denne model opgraderet til en Samsung Galaxy 3 (skabelon er til iphone) så jeg har lagt 2 cm til i længden og 1½ cm i bredden - var lidt spændt på om den ville passe, da jeg kun lige hurtig holdt min iphone op mod hans samsung galaxy 3, det skulle jo gøres ubemærket hehe 

Men som man kan se på det første billede, så passer den bare PERFEKT, og på det sidste billede kan du se, at det kan lade sig gøre for os der stadig har de gamle kørekort, også at have den med ;-)

Håber det er til at forstå, ellers må I søge hjælp hos Melissa, som jeg jo har fundet den hos ;-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar